Kategóriák
Regisztráció
Cikkszám: 561029
5999026353519

KILISTÁZVA - Quinoaliszt 200g Bio NaturPiac Premium

  • Leírás, adatok
  • Kompatibilitás
  • Kapcsolódó cikkek
  • Hasonló cikkek
  • Hírek, letöltések

Leírás

Quinoa
A quinoa - amellett, hogy nagyon jóízű - rendkívül tápláló, számos betegség megelőzésében és gyógyításában vállal szerepet. Rendszertanilag nem gabona, hanem egy Chenopodium növénycsalád gyümölcse – gluténmentes, nagyon könnyen emészthető, magas a fehérje tartalma, tartalmazza mind a 9 esszenciális aminosavat. Ezen kívül gazdag káliumban, mangánban, kalciumban, magnéziumban, vasban, rézben és foszforban, valamint nagyobb mennyiségű B-, C- és E-vitamint tartalmaz.
Leggyakrabban gluténmentes diétáknál, életmódváltásnál és gyomorpanaszok esetén alkalmazzák sikerrel, valamint a migrénes fejfájás esetén a pácienseknél tapasztalható enyhülés, ha áttérnek quinoában gazdag étrendre. A migrén mellett még javasolják cukorbetegeknek, szív- és érrendszeri problémákkal küzdőknek, valamit csontritkulás esetén is jó kiegészítő táplálék.
A quinoa íze diós, kifejezetten kellemes, ezért is könnyen válhat a rizs és más, már megszokott gabonafélék alternatívájává.
Származási hely: Peru.
 
RECEPTEK
Zöldséges lepény – gluténmentesen
Hozzávalók
    1 csomag sütőpor
    1 bögre rizsliszt
    1 bögre hajdinaliszt
    1 bögre quinoaliszt
    2 ek. szezámmag
    10 dkg vaj (vagy kókuszzsír)
    1 tk. szódabikarbóna
    1 ek oregánó (vagy bazsalikom)
    só
    bors
    1,5 bögre víz
    2 zöldpaprika
    2 ek. lenmagliszt + 7 ek. víz
A lenmaglisztet keverd el a 7 ek. vízzel és hagyd állni. Az előkészítéshez mosd meg a paprikát és vágd darabokra. A liszteket, sütőport, szódabikarbónát, fűszereket keverd össze egy tálba, majd morzsold el benne a vajat és végül az áztatott lenmaglisztet keverd hozzá. Önts hozzá vizet fokozatosan és keverd jól el.Gyorsan dolgozz, hogy a száraz hozzávalók ne legyenek sokat a nedves hozzávalókkal. A masszát öntsd egy sütőpapírral bélelt, vagy kivajazott, lisztezett tepsibe és helyezd a tetejére a paprika darabokat.
Tedd a sütőbe és kb. 180 fokon süsd addig, amíg jól átsül és a paprikák kicsit elkezdenek megpirulni rajta – vigyázz ne égesd meg.(kb. 35 p)
 
 

Hírek, letöltések

Utoljára megtekintve